onsdag 8 juli 2009

Inler inte intressant

En alliteration värdig denna blogg, helt klart. Nästan i nivå med Bara Ben som Claes Eriksson läste upp i Grisen i Säcken en gång i tiden, när till och med jag var ung.

Till saken. Melo var igår klar för Juventus, enligt SKY Italia. Affären skulle bli offentlig idag. Inte ett spår av officiell bekräftelse idag än så länge. Som vanligt är Silly Season en enda stor samling hjärtattacker. Såpan fortsätter nog imorgon.

Idag gick Gökhan Inlers agent ut och sade att han hans klient Gökhan inte längre är intressant för Arsenal. Tror han, alltså. Han vet inget. Han måste ju hålla uppe Sillys image. Historien kan bland annat läsas på Fotbollskanalen, aka “Sveriges skithål vad gäller fotbollsnyheter”.

* Robin van Persie har skrivit på ett nytt, långt, härligt kontrakt med The Gunners. Han förklarar på Arsenal.com hur hans känslor är för klubben. Jag som inte har betalat för något Arsenal TV Online vet inte hur intervjun låter, men han talar enligt artikeln om hur nöjd han är och om hur han älskar klubben där han inte längre är en ung spelare. Killen har ju faktiskt fyllt 25. Rena veteranen i sammanhanget.

* Roligaste anekdoten jag vill dela med mig av är att jag för några veckor sedan såg en artikel om Theo Walcott. Han avslöjar sina “Teenage Kicks”. 45 dagar efter att han kommit ur tonåren. Nästa vecka är det väl Jack Wilsheres tur.

Inga kommentarer: